Antirust og understellsbehandling
Vår behandling er tidkrevende. Ikke bare vask og tørk tar tid, men demontering, montering og selve behandlingen er omfattende. Derfor skiller vår behandling seg mye fra annen understellsbehandling. Dette for å sikre et godt resultat.
Vask
Det er en forutsetning for å få en god behandling at bilen vaskes. Den vaskes med varmt vann på rundt 90 grader, så all skitt og salt fjernes
Rustbehandling ved rustangrep
Etter vask, når bilens understell er helt rent, blir det foretatt inspeksjon med hensyn til rustskader. Finner vi rust som bør utbedres, blir kunden kontaktet og tilbudt sandblåsing etc.
Tørk
Tørk er viktig for å sikre et godt resultat. For å sikre god tørking har vi anlegg med høy temperatur og kraftige vifter som sørger for god sirkulasjon og utskifting av luft. Bilen må stå på tørkeanlegg til dagen etter. Da er hele understellet og alle hulrom helt tørr. Husk at om du har hatt lekkasje og trenger opptørking av bilen innvendig, kan du gi oss en lyd om dette. Da kan vi la bilen stå med åpne dører, så den blir tørket opp her også.
Behandlingen
Sprøytingen av bilen krever lang erfaring og kompetanse. Bilen sprøytes i dører, dørstolper, panser, rammevanger, kanaler etc. med spesialstoff for hulrom. Dette hulroms-stoffet blir også lagt på hele understellet før det blir sprøytet på slite-belegg. Noen biler eller utfordringer må løses med andre produkter. Vi har et rikt utvalg å velge mellom for ulike oppgaver. På de fleste nyere biler har produsent oppgitt steder det ikke må sprøytes og restriksjoner for boring i karosseriet. Dette er selvfølgelig hensyn vi tar.
Klargjøring
Til slutt klargjøres bilen. Den blir vasket utvendig og overflødig beskyttelse fjernes. Behandlingen kvalitetskontrolleres og eventuelt garantihefte oppdateres.
Har du spørsmål?
Besøk gjerne “Ofte stilte spørsmål” eller ta kontakt med oss.